Logo Calimero
Calimero icon

Peter Desmyttere, Marketing Advisor bij Calimero Group

Marketingondersteuning is binnen Calimero Group niet alleen een strategische dienstverlening, het is ook één van de hefbomen voor groei bij elke participatie binnen de groep. Het uitbouwen van de strategische en uitvoerende marketingdiensten bij Calimero Group is een verantwoordelijkheid van Peter Desmyttere. Hij is een marketeer met bijzondere ervaring in het begeleiden van KMO’s op vlak van marketing. Tijdens een eerdere strategische samenwerking maakte hij kennis met Gino Lippens, de zaakvoerder van Calimero Group. Zijn vernieuwende visie op groeikapitaal en groeiondersteuning voor KMO’s wekte meteen Peters interesse. Beide partijen zagen in elkaars expertise een meerwaarde. Niet veel later werd Peter gerekruteerd als marketingexpert bij Calimero Group.

Professionele marketing op een variabele basis

“De rol van marketing voor onze participaties is niet te onderschatten. Helaas heeft niet elk bedrijf binnen de groep de ruimte om hier iemand voor in dienst te nemen, of is het voor de zaakvoerder(s) onbegonnen werk om marketing consistent en professioneel uit te voeren. Dat is waar het marketingteam binnen Calimero Group in the picture komt. Onze participaties kunnen hun marketing geheel of gedeeltelijk aan het Calimero-marketingteam outsourcen. Zo slaan ze twee vliegen in één klap. Ze kunnen beroep doen op professionele marketeers voor de uren waarin ze hen effectief nodig hebben én ze hebben garantie dat hun marketingacties professioneel uitgevoerd worden door een team die hun business kent. Zo maken ze van marketing een variabele kost terwijl het toch verankerd zit in de organisatie.

Onze aanpak

“Wanneer één van onze participaties marketingondersteuning wenst, dan gaan we zeer planmatig te werk. Ik voer eerst een marketingaudit uit en schrijf een marketingplan of plan van aanpak uit. Daarmee gaat één van onze interne marketeers dan concreet aan de slag. De marketingtaken die wij uitvoeren zijn zeer divers. We kunnen websites opzetten en onderhouden, social media communicatie doen, e-newsletters versturen of meer doorgedreven digitale campagnes opzetten. Maar we doen ook offline marketingacties zoals events, instore communicatie of folders en brochures. De uitvoering doen we intern of met gespecialiseerde externe marketingpartners die we briefen en coördineren. We willen onze KMO’s zoveel als mogelijk denk- en doewerk uit handen nemen.”

Strategie en consistentie als drijvers voor groei

“Mijn rol in het bedrijf is tweeledig. Enerzijds stuur ik het marketingteam aan en zorg er voor dat de interne marketingprocessen op orde zijn zodat we kwaliteit en resultaat kunnen garanderen. Anderzijds waak ik over de marketingstrategie van elk van onze participaties. Een goed onderbouwde strategie én een consistente professionele uitvoering zijn voor mij twee fundamenten van KMO-marketing. Onze participaties zitten allemaal in een groeimodus, waarbij het bewaken en bijsturen van de strategie bijzonder belangrijk is. Het is in een groeitraject cruciaal om te weten waar je naartoe wil en hoe je het wil bereiken. Dat is de enige manier om duurzame groei te realiseren. En als die strategie ook nog professioneel vertaald wordt naar resultaatgedreven marketingacties, dan zitten onze KMO’s helemaal goed.”

Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen, stemt u in met ons cookie-beleid. Meer info